تجربه ورود امن و دومرحله‌ای و البته بسیار جالب با نرم افزار clfe

تجربه ورود امن و دومرحله‌ای و البته بسیار جالب با نرم افزار clfe

نظر 14700 بازدید

یکی از نگرانی های مدیران وب سایت هایی که با سیستم ورد پرس اداره می شوند امنیت صفحه ورود به بخش مدیریت وب سایت یا همان صفحه login.php است که گاهی مورد حمله هکر ها قرار می گیرد و وارد کردن پسورد در این صفحه می تواند امنیت وب سایت شما را در کافی نت ها و مکان های عمومی دیگر به خطر بیاندازد چرا که با یک نرم افزار جاسوسی ساده Keyloger میتوان به کاراکتر های تایپ شده توسط شما دسترسی پیدا کرد. وارد کردن پسورد یکی از کسل کننده ترین کارهایی است که می شود انجام داد و همیشه همه ما از آن گریزان هستیم ولی امنیت یک وب سایت موفق مسئله ای کاملا جدی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

افزونه ورد پرس ساده و کار آمد clef مشکلات بالا را حل کرده بطوریکه که با استفاده از آن برای وارد شدن به بخش مدیریت وبسایت خود هیج نیازی به وارد کردن پسورد ندارید فقط کافی است  گوشی تلفن  خود را به مانیتور نزدیک کنید هیچ نیازی به فناوری یا سنسور خاصی هم نیست.

 

برای استفاده از این قابلیت بسیار شگفت انگیز فقط کافی است این افزونه را از قسمت افزودن افزونه در پنل مدیریت وبسایت وردپرسی خود نصب و فعال نمایید و اپلیکیشن آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. به همین سادگی!

۱- برای شروع لازم است تا پلاگین Clef را در وردپرس خود نصب کنید . در همین مطلب می توانید  دریافت کنید.

 

۲- سپس می‌بایست اپلیکیشن Clef را برای تلفن همراه خود دریافت کنید. در همین مطلب می توانید نسخه اندروید را دریافت کنید.

۳-پس از ثبت نام بسیار ساده در اپلیکیشن نوبت به پیکربندی افزونه در وردپرس می‌رسد .

برای اولین بار که به صفحه افزونه در بخش مدیریت وارد شوید ، توضیحاتی در رابطه با افزونه را مشاهده خواهید کرد. اما برای ورود به صفحه پیکربندی افزونه و ارتباط بین افزونه و تلفن هوشمند یا تبلت خودتان لازم است تا بر روی دکمه آبی رنگ Get Started کلیک کنید .

۴ – از آنجایی که قبلا اقدام به دریافت نرم افزار در گوشی خود کرده ایم می‌بایست بر روی دکمه I already have the app کلیک کنید :

۵ – سپس یک کد موجی شکل آبی رنگ به شما نمایش داده خواهد شد و از شما درخواست میگردد تا اپلیکیشن Clef موجود در تلفن همراه و یا تبلت خود را اجرا نموده و آن را در نزدیکی کدموجی شکل قرار دهید تا کد اسکن شود.

پایان : کار تمام است ! حالا می‌توانید اقدام به تست این تکنولوژی در وبلاگ خودتان کنید.

شایان ذکر است : در صفحه پیکربندی افزونه ، تنظیمات مختلفی وجود دارد که می‌توانید بنا به دلخواه خود آنها را فعال یا غیرفعال کنید .

که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فعال یا غیر فعال سازی قابلیت ورود با تکنولوژی Clef + ورود به صورت معمول (ورود دومرحله‌ای به وبلاگ)
  • فعال یا غیر فعال سازی ورود به داشبورد وبلاگ تنها از طریق تکنولوژی Clef
  • امکان تعریف دسترسی های مختلف برای کاربران مختلف وبلاگ
  • فعال یا غیر فعال سازی قابلیت ثبت نام کاربران جدید در وبلاگ با استفاده از تکنولوژی Clef

همچنین در بخشی که با عنوان Override URL مشخص شده است میتوانید یک لینک دلخواه و مخفی تهیه کنید که اگر بنابه دلایلی به گوشی خود دسترسی نداشتید و یا مثلا گوشی شما به سرقت رفته بود و قابلیت ورود با کلمه عبور را نیز غیر فعال کرده بودید ، با وارد کردن این لینک مخفی قابلیت ورود با تکنولوژی Clef غیرفعال شده و دوباره می توانید به وسیله نام کاربری و کلمه عبور وارد مدیریت وبلاگ شوید.

 

البته اپلیکیشن Clef نصب شده در تلفن همراه خود مجهز به یک کلمه عبور ۴ رقمی برای ورود است و علاوه بر این در صورت سرقت گوشی می‌توانید با مراجعه به آدرس https://getclef.com/lost نسبت به غیرفعال سازی Clef اقدام کنید. بنابراین خیالتان بابت دسترسی غیرمجاز به مدیریت وبلاگ تان کاملا تخت باشد چرا که Clef فکر همه جا را کرده است!

برای ورود به بخش مدیریت وبلاگ ، اپلیکیشن Clef را در تلفن همراه تان اجرا کرده و همانند ویدئویی که در ابتدای مطلب نمایش داده شد، تلفن تان را در صفحه ورود وردپرس  روبه‌روی موج‌های آبی رنگ حال حرکت روی صفحه نمایش قرار دهید تا Clef کد موجی شکل را اسکن کرده و سپس به صورت اتوماتیک شما را وارد بخش مدیریت وبلاگ‌تان کند.

حتی می‌توانید از طریق اپلیکیشن از بخش مدیریت وبلاگ نیز Log Out کنید که برای این کار نیازی به نزدیک کردن گوشی به مانیتور و اسکن کد موجی شکل نیست.

این قابلیت خصوصا وقتی فراموش کرده‌ای تا از بخش مدیریت وبلاگ در یکی از رایانه‌های کافی نت و یا لپ تاپ دوست‌تان خارج شوید کاربرد فراوانی خواهد داشت و از راه دور و کیلومترهای آن‌طرف‌تر می‌توانید این کار را انجام دهید !

 

 

ضمن اینکه اپلیکیشن بعد از زمان مشخصی به صورت اتوماتیک شما را از بخش مدیریت Log Out میکند که این زمان همواره بر روی تلفن همراه شما نمایش داده میشود و همچنین میتوان زمان آن را تغییر دهید . ضمن اینکه ۵ دقیقه مانده به اتمام زمان Clef شما را به صورت صوتی از این کار باخبر می سازد

پانوشت:

  • ذکر این نکته هم ضروری است که در هنگام استفاده از Clef با گوشی همراه ، تلفن تان حتما می بایست به اینترنت دسترسی داشته باشد . این اینترنت هم میتواند اینترنت WiFi باشد و هم میتواند اینترنت سیم کارت‌تان که ۳G یا ۴G و یا حتی اینترنت با سرعت پایین تر GPRS باشد .
  • دوست دارید از این روش برای ورود به اکانت فیس بوک یا توییتر و یا حتی جیمیل‌تان استفاده کنید ؟ 
    با نصب افزونه Waltz بر روی مرورگر کروم خود می‌توانید برای ورود به این سایتها در رایانه خودتان ، از اپلیکیشن Clef استفاده کنید و دیگر نیازی به وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور و استرس و دلهره برای لو رفتن کلمه عبور خود نداشته باشید .

منبع شاهوار دات کام

 

لینک های دانلود

دانلود با لینک مستقیم  Clef برای اندروید

دانلود با لینک مستقیم افزونه( پلاگین) وردپرس


نظرت در مورد این مطالب چیه؟


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات
[RB:Rozblog_Js][RB:Rozblog_Dynamic_Code]
skinak.ir